Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

"Μπανάνες" στην ταράτσα του Φ.Ο.Υ. (14/9/15 & ώρα 20.45)

Κινηματογραφική Λέσχη 
  Καλοκαίρι 2015
 
Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 8.45 μμ
 
Στην ταράτσα του ΦΟΥ
 Είσοδος ελεύθερη
 
"ΜΠΑΝΑΝΕΣ"
 σε σκηνοθεσία Γούντι Άλεν
με τους: Λουίζ Λάσερ, Γούντι Αλέν, Κάρλος Μονταλμπάν
 
Υπόθεση
Ο Φίλντιν Μέλις , ένας μοναχικός και αδέξιος Νεοϋρκέζος, ερωτεύεται τη Νάνσι, μια πολιτική ακτιβίστρια. Πηγαίνει σε πορείες και προσπαθεί με διάφορους τρόπους να την πείσει ότι αξίζει την αγάπη της, αλλά η Νάνσι τον απορρίπτει καθώς θέλει κάποιον με μεγαλύτερες ηγετικές ικανότητες. Ο Φίλντιν πηγαίνει στο Σαν Μάρκος, ένα μικροσκοπικό κράτος της Λατινικής Αμερικής που κυβερνάται από έναν σκληρό δικτάτορα. Επικρατεί αναταραχή, ο Φίλντιν τάσσεται στο πλευρό των ανταρτών και καταφέρνει τελικά να γίνει πρόεδρος της χώρας. Όταν επιστρέφει στις Η.Π.Α. για να κλείσει κάποιες εμπορικές συμφωνίες, ξανασυναντά τη Νάνσι, η οποία αυτή τη φορά τον ερωτεύεται.

 
Μια ιδιοφυής παρωδία εφʼ όλης της ύλης, από τις σχέσεις ως τη δικτατορία, οι Μπανάνες γυρίστηκαν στο Πουέρτο Ρίκο και στη Νέα Υόρκη. Το ευρύ και γρήγορο χιούμορ της ταινίας και το μπαράζ των έξυπνων αστείων καθιέρωσαν τον Γούντι Άλεν ως ασυγκράτητο δημιουργό. Δουλεύοντας εκτός του διαμερίσματός του, στη Νέα Υόρκη, ο Άλεν και ο συν- σεναριογράφος του, Μίκυ Ρόουζ, έφτιαξαν γρήγορα το σκελετό της κωμωδίας- έγραψαν τις πρώτες 40 σελίδες σε λιγότερο από δυο εβδομάδες. «Το όλο θέμα είναι να βρεθεί η ιδέα και να γραφτεί», λέει ο Άλεν. « Μετά κάνω ό,τι θέλω, χαλάω όσο το δυνατόν περισσότερο φιλμ. Γίνονται πολλοί αυτοσχεδιασμοί στο πλατό. Φιλμάρω τα πάντα.»
Τα όργανα της κωμωδίας
Ο αυτοσχεδιασμός βρίσκεται στο επίκεντρο των ταινιών του Άλεν - έχοντας τα προσόντα ενός γεννημένου κωμικού μέσα στο φυσικό του περιβάλλον. Αλλά και ως σκηνοθέτης, ο Άλεν ενθαρρύνει τους ηθοποιούς του να τον βοηθήσουν να βρει την καλύτερη δυνατή ερμηνεία τους. Αντιμετωπίζοντας τα σενάριά του περισσότερο ως οδηγό, παρά σαν κάτι περιοριστικό, ο Άλεν προτείνει στους ηθοποιούς να ερευνήσουν τη γλώσσα και την έκφραση – αρκεί να μην αλλοιώνεται το νόημα του αρχικού διαλόγου. Αλλά, περιστασιακά, η συγκυρία, κι όχι η ερμηνεία, είναι αυτή που δίνει νέα κι απροσδόκητη τροπή στις κωμωδίες του. Για τη σκηνή που ο Μέλις είναι προσκεκλημένος σε δείπνο με τον δικτάτορα, το κουαρτέτο εγχόρδων των ηλικιωμένων, που παρέχει τη μουσική της βραδιάς, προέκυψε σαν ιδέα μέσα από μια παντομίμα, όταν η εταιρία που θα τους παρείχε τα όργανα δεν έφτασε στην ώρα της στο στούντιο για το γύρισμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου